צדיק אתה, צדיק גדול. השבוע החלטת להדר במצוות שבת וקנית את הבשר הכי
משובח שהיה בקצביה.קנית גם ביצים. בשביל הקציצות המעולות שתכינו, אתה ואשתך שתחיה.לילדים קנית מעדנים, איזה צדיק, הם כל כך ייהנו, בדיוק כמו שכתוב
"וקראת לשבת עונג".
והכל כשר, כשרות מהודרת, נשחט כהלכה, לשמחתו של העגל. כי עד שהגיע
לשוחט הוא הופרד מאמו מיד לאחר ההמלטה שחס וחלילה לא ישתה מין החלב המיועד לו,
נקטמו קרניו ללא אלחוש, לובן מספר בעורו ללא הרדמה, היה כלוא בכלוב של מטר על מטר
במשך חצי שנה כדי שהבשר יהיה רך וטעים ואז נשחט, כי לנו הוא נועד, ברוך השם.
והביצים? הכי טובות, בדקת בעצמך. והכל בזכות התרנגולות שהקדוש ברוך
הוא ייעד לנו ואנחנו בתמורה דאגנו לכלובי סוללה צפופים ומסריחים, דאגנו להרעבה
שלהם, קטמנו אותם, תלשנו אותם, (וגם סתם התעללנו בהם על הדרך כי לא הצלחנו לדחוס
אותם מספיק טוב לכלוב במשאית אז עם הרגל הכל מסתדר) והצלחנו בעזרתו של ה' יתברך
להוציא מהם 300 ביצים בשנה. ואז חשמלנו אותם, כי לנו הן נועדו, חשמלנו בצורה הומנית. כי כבר אין מה לעשות
איתן.
וגם בזכות 30 אלף אפרוחים, זכותם תגן עלינו, שחציים זכרים וחציים
פגומים שאין מה לעשות איתם ולכן הם נגרסו, נחנקו, חושמלו או סתם הושלכו לפח, ממש
ארבע מיתות בית דין, צדיקים שכמותנו.
והילדים כל כך ייהנו מהמעדנים שהפרה המחייכת מהאריזה עשתה להם. הפרות מאושרות, אפילו תנובה ועלית אומרות,
עובדה. ראיתם פעם פרה לא מחייכת על אריזת שוקולד? הן רוצות שיחלבו אותן ארבע פעמים
ביום . זה מקל עליהן. גם ההזרעה המלאכותית, הקיטום, הליבון, ההפרשות שבהן הן חיות,
ההפרדה מהעגל, הדלקות, המוגלות. העטינים המפלצתיים שהן סוחבות כל היום. השחיטה.
סוף סוף. ממש סדר העבודה של הכהן הגדול בבית המקדש. כל כך כייף להן, לפרות, זאת עובדה. הפרה הישראלית הגיעה לכאלו שיאים של תנובת
חלב שלא יכול להיות שהיא לא נהנית מזה. הרי ידוע וכתוב ומבואר במסכת פסחים שיותר מאשר
העגל רוצה לינוק, הפרה רוצה להניק. ולהניק ולהניק ולהניק אבל אף פעם לא את העגל. אלא את המכונה. את עגל
הזהב של התעשייה. מניקה ומניקה עד שאין ואז שחיטה. סוף סוף. מה רבו מעשיך ה'.
והכל מהדרין מן המהדרין. כי לשם כך הם נועדו, בשבילך. כשר
בהשגחת הרבנות.
אין ספק, השבת שלך תהיה מעולה, מהודרת. לשם שמיים.
צדיק. תרי"ג ברמ"ח איבריך ובשס"ה גידיך. בעצם
תרי"ב. כי מצווה אחת אתה בטוח לא מקיים.
אתה בוחר לא לקיים אותה כי זה טעים לך. זה כייף. זה נח. אתה צדיק. צדיק
שבוחר את המצוות שנוחות לו, שנראות לו. בוחר בתפילת שחרית ומוותר על צער בעלי
חיים.
מהדר בארבעת המינים ומתעלם מסבל של יצורים שהקב"ה שאתה
מאמין בו, ברא.
מהדר שבסוכה שלך, חס וחלילה לא יהיה סכך גזול, בכל זאת, מצווה הבאה בעבירה,
אינה מצווה ואין לעשותה. אבל עושה חביתה עם ביצה כשרה למהדרין שהגיעה אל המקרר שלך
על ידי פרקטיקות מטורפות שרק מח מעוות ושטני יכול לחשוב עליהן. אבל יש חותמת אדומה
על הביצה עם כשרות ותאריך תפוגה. התפוגה של 30 אלף האפרוחים שנחנקו בשביל הביצה
הזאת הייתה אפס.
בוחר בשעון שבת ואוכל שניצל.
מצווה הבאה בעבירה אינה מצווה ואין לעשותה אבל אם זה טעים והבלילה של
הקציצות משובחת והחביתה יוצאת בדיוק כמו שאתה אוהב והבשר מדיום כמו שהגברת ביקשה והילדים
נהנים מהמעדנים ואתם מקנחים באיזה דבר תורה קטן בשולחן שבת, ואיזה "דרור
יקרא" ככה בכייף, ולסיום לא תשכח כמובן ברכת המזון להודות על כל השפע, אז זה בסדר. אז המצווה מהודרת ולא חשוב בכלל מה קרה בדרך. שולחן שבת טהור וקדוש ובעזרת ה' ככה גם תצליח
לחנך את ילדיך לתורה, למצוות ולמעשים טובים. אבל רק לפעמים. ורק שמתאים ורק
שטעים. ונח. צדיק. תרי"ב מצוות לפחות.
וקראת לשבת עונג? צדיק. כל הכבוד לך. וכל המרבה בצער בעלי חיים הרי זה משובח.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה