ולאותם אלה שתהו ושאלו אותי ומה בפסח? תמשיך ללרלר על החריימה הטבעוני שלך ולצבור לך שונאים חדשים? איך תזמום את החריימה הטבעוני שלך והרי פירורי לחם אינם בנמצא? ובכן, צמד עוקביי ההדוקים, קמח מצה.
ידוע הדבר שרגע לפני שהיושב במרומים נתן בראש לבכורות מצרים הוא ביקש מבני ישראל לסמן את המשקוף בדם של כבשה תמימה שאפשר לעבוד עליה.
נשאלת השאלה ומה לגבי טבעונים? איך הם סימנו? רש"י במקום מפרש "עמדו על המרקחת והביאו קערת סולת אחת בלולה בשמן והחריימה מפולי סויה ברוטב וניסכו. אישה ריח ניחוח לה' ".
מכאן, פשוט הדבר שהכניסו ידם אל סיר החריימה הטבעוני המהביל ומרחו המשקוף ברוטב המפנק.
נשאלת השאלה ומה לגבי טבעונים? איך הם סימנו? רש"י במקום מפרש "עמדו על המרקחת והביאו קערת סולת אחת בלולה בשמן והחריימה מפולי סויה ברוטב וניסכו. אישה ריח ניחוח לה' ".
מכאן, פשוט הדבר שהכניסו ידם אל סיר החריימה הטבעוני המהביל ומרחו המשקוף ברוטב המפנק.
וכשטרקו אחריהם הדלת והתפנקו בחריימה איש איש ומשפחתו, קיבל הקדוש ברוך הוא את האישור של היועץ המשפטי לממשלה ובבת אחת הזדכו בכורות מצרים על הציוד ומפה לשם קמה צעקה גדולה, בני ישראל יצאו בלי להספיק להכין פיתות וידוע שבאמצע הלילה, בארץ גושן, הכל סגור ולכן "הסתפקו" בני ישראל איש בחריימה רעהו.
ומאז, בפסח, ובעיקר שביעי שבו, נהגו קהילות ישראל להכין את החריימה הטבעוני ככתבו וכלשונו. אך בשינוי קטן. קמח מצה.
שביעי שמח לכולם.
ומאז, בפסח, ובעיקר שביעי שבו, נהגו קהילות ישראל להכין את החריימה הטבעוני ככתבו וכלשונו. אך בשינוי קטן. קמח מצה.
שביעי שמח לכולם.
(בתמונה, חריימה טבעוני מקמח. מצה.)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה